Sunday, September 18, 2011

My Brother Big Day..

pp & abang...
alhamdulillah, pagi semalam kira-kira pukul 10 pagi, abg telah selamat di ijab kabulkan dengan pasangan pilihanya kak aida..terbayang kelibat abah dekat sana..mama xdapat nak tahan air mata, fy pula di selubungi perasaan sebak y teramat..terbayang senyuman abah tatkala kakak dan abg budi selamat dinikahkan kira-kira 2 tahun lepas..majlis hari semalam, terasa sangat berbeza tanpa abah..

perjalanan majlis semalam diadakan dalam keadaan y serba sederhana..tapi tetap meriah..sian abg, malam sebelum akad, dia debar sangat sampai xboleh tidur..pagi tu mata dia lebam je..pak long ada jugak bg nasihat2 malam tu..yela, org da nak kawen..cara hidup pun akan berubah banyak..tanggungjawab pon da makin banyak..masa kakak kawen dulu pon, abah buat macam tu..segalanya berbeza sekarang..banyak kali keluar ayat ni, kalau abah ada mesti abah.......


Rombongan pengantin lelaki.
Keluarga kami.
Berdebar menanti saat diijab kabulkan..
Upacara Menyarung Cincin..

xpela..yang penting sekarang ni, majlis dekat sebelah perempuan dah selesai..tunggu 24/09/2011 ni pula..majlis dekat rumah kitaorg pula..fy pon xda apa sangat nak cerita pasal majlis dekat sane..akhir sekali ucapan fy untuk abang, selamat pengantin baru ye abang..ingat, sekarang awak da jadi suami orang..besar tanggungjawab tu..jadila suami y baek dan didikla kak aida menjadi isteri y solehah..walau ape pon, ingatla sesungguhnya syurga isteri di telapak kaki suami, dan syurga suami di telapak kaki ibu..semoga awak bahagia bersama hingga ke akhir hayat dan ikatan keluarga kita bertambah erat..amin..

6 comments :

  1. Selamat pengantin baru buat abang kak fy :)

    ReplyDelete
  2. selmat pengantin baru tuk ur brother sis.. ;)

    ReplyDelete
  3. tahniah buat abg kamu...selamat pengantin baru :)

    ReplyDelete
  4. tahniah abg kak pp, kak pp tahniah jgk dpt kakak ipar.heee~

    ReplyDelete
  5. Amin.... Selamat pengantin baru untuk abang Fy. Semoga kekal ke anak cucu.

    ReplyDelete
  6. selamat penganti baru abang cheqpjoy:)

    ReplyDelete

DoNT 4Get To DrOp Me A cOmMent b4 u LeaVe..
tQ.. =)