Monday, July 12, 2010

HosTeL BaRu, BiLiK BaRu

hari ni 1st day fy kt hostel ump pekan..dalam pkol 4 kitaorg da selamat sampai..sampai2 fy trus amik kunci kat pejabat untuk check in bilik..tengok2 roomate da ada..dia da siap kemas barang pun..fy pon ushar2 la bilik 2 kejap..tengok atas ada kipas syiling..sah2 la kene anta kipas meja fy balik rumah semula..lantakla..

lepas 2 proses angkut mengangkut barang pun bermula..rasa2 ada jgk 4 trip fy turun naek tangga..da la dapat tingakt 2..sabar je la fy..memang cepat la fy kurus[gemok ke fy ni??] bila da siap akgkat barang, nak kene mengemas pulak..mula2 tu memang mati akal..camne la nak kemas barang..fy pon selerak2 kan barang tengah bilik..memang huru hara bilik 2..

last2 fy tingal je dulu..pegi lepak2 ngn mama, abah, meme n yuyun kat kafe baru 2..nasib la y amik tender kat situ pak cik kafe y meniaga kefe fkee..boleh la wat ikot suka ati je..masa tengah minum2 2, fy terperasan macam ada kedai kat situ..tp rasa2 2 tmpat buang sampah..kitaorg pon pegila menyiasat..memang tepat sekali..kedai 2 asalnya nak dibuat tempat sampah tp last2 diaorg ubai suai kit untuk wat kedai..boleh plak macam 2 kn..??

lepas da siap minum 2, abah antala fy n yun semula kat hostel..lepas 2 diaorg pon terus gerak balik ke umah..fy plak balik semula ke bilik untuk mengemas..sbbkn byk sangat barang fy amik masa y agak lama untuk menyetelka semua..ape y fy ingt, hampir pkul 7 barula fy dapat merehatkn diri.. rasa mcm da puas ati ngn susunan barang2 fy pon siap2 nak g makan plak..untuk ari 1st kt ump pekan ni, xde ape sangat nak cite..2ngula hari2 y akan datang..hehe...

18 comments :

  1. cantik bilik..comel tp ok la..

    ReplyDelete
  2. waa..duk single ke?? hehe sy tak update ag pasal bilik sy hekhek...nanti sy update komen jugak ye..

    selamat kembali belajar!!

    ReplyDelete
  3. FarHa:xla..satu bilik dua org..lega la rasa..xdekla sempit sgt..

    ReplyDelete
  4. sarah shafie: boleh thanla..wat cepat2 je 2 sbb nk kasi cepat siap..

    ReplyDelete
  5. pink color..termasuk laptop sekali..

    wuhhh..ada karpet......

    ReplyDelete
  6. Mah@mahu: ump pekan..meh la sini..

    ReplyDelete
  7. lionteen: jgn malas2..nk kene babab ye?

    ReplyDelete
  8. Nur Su'aidah: nk kata baru 2 xdekla sgt..cume ni kampus baru siap..=]

    ReplyDelete

DoNT 4Get To DrOp Me A cOmMent b4 u LeaVe..
tQ.. =)