Saturday, June 8, 2013

Pagi Jumaat y Indah..

semenjak dua menjak ni, memang selalu teringat kat arwah abah.. mudah sgt hati tersentuh.. mudah sgt air mata ni jatuh.. bila bercakap pasal arwah abah, macam-macam perkara berlegar dalam kepala ni.. selalu rasa takut kalau-kalau suatu hari nanti, fy bangun tidur fy mula lupa kenangan-kenangan dgn arwah abah.. setiap hari jugak, fy akan tanya pada diri fy, adakah abah rasa bangga dengan apa y fy buat hari ni? arwah abah sentiasa bercerita pasal anak-anak dia pada kawan-kawan dia..pendek & panjang kata, kawan-kawan abah kenal kami melalui cerita sebelum kenal kami sendiri..x kira sekecil mana kejayaan anak abah, abah akan tetap berbangga..

pagi jumaat semalam, fy mimpi arwah abah..mimpi dia pendek sgt..fy ingat lagi, dalam mimpi tu, fy dail nombor hp mama (asalnya hp abah), tp rasa terkejut sangat bila suara lelaki y angkat..tiba-tiba abah muncul..abah pakai smart sgt..baju coat siap dengan topi ala-ala pilot gitu..dalam mimpi tu pon, fy da rasa sebak sebab nampak abah..fy pergi dekat abah, abah tanya, "adik keje dekat HICOM ye?" sambil tersenyum.. fy pegang tgn abah, dalam hati ni membuak-buak perasaan nak bgtau kat arwah abah y pp rindu abah sangat2, tp xterkeluar pon..tp abah tetap senyum seolah-olah abah faham..

lepas tu mimpi jadi kabur dan fy terus terjaga..air mata da berjujuran da pon..fy pandang sekeliling...rasa tenang sgt..fy sedekahkan arwah abah AL-FATIHAH..apa maksud mimpi tu fy xpasti..apa y pastinya, fy rasa arwah abah seolah-olah merestui fy kerje dekat situ.. mimpi tu bg fy kekuatan utk teruskan perjuangan fy dekat HICOM..memang xsemudah y fy sangka, tp fy harap, tiap kali fy rasa down, dan fy harap mimpi ni membolehkan fy untuk terus berdiri tegak dan xrebah ke bumi..terima kasih abah..


Hari Anugerah Kecemerlangan SHAH 2005

3 comments :

  1. mungkin awak terlalu rndu kan ayah awak smpai termimpi2...
    al-fatihah utk ayah awak.
    :)

    ReplyDelete
  2. Doakan mereka ditempatkan dikalangan yang beriman...

    ReplyDelete
  3. alfatihah utk arwah abah...

    ReplyDelete

DoNT 4Get To DrOp Me A cOmMent b4 u LeaVe..
tQ.. =)