Sunday, July 17, 2011

SeMiNaR KiPaS KDK

hari rabu lepas, seawal-awal pagi fy dan dila diajak oleh akak engineer tempat kitaorg kerje untuk ikot pergi dgr seminar dr pihak KDK y diadakan di MS Garden Hotel Kuantan..seminar ni berkaitan teknikal dan latihan pemasangan kipas syiling keluaran KDK sendiri..rasanye semua orang pon biasakan dengan kipas KDK (Kawakita Denki Kigyosha)..


sebenarnye, syarikat fy kerje ni xde kaitan pon dengan kerje2 pemasangan kipas syiling..tp mungkin akak engineer tu nak bagi pendedahan pasal bende2 laen, walaupun xde kaitan dengan kerje kitaorg sekarang, tp still ada kaitan dgn bidang letrik kn? it was a very2 good seminar actually..macam xpercaya plak, but i sincerely enjoyed my time there..huhu..biasa eminar mengantokn? tp nasibla seminar ni ada kaki lawak..xngntok lgsg, asyik gelak je..


seminar berkisar tentang cara2 pemasangan kipas syiling y betul..kalau sesiapa ingt, sekitar Oktober 2007 media ada memaparkan kes syiling jatuh di sebuah sekolah dan menyebabkan seorang pelajar cedera..media dekat singapura pulak pernah membuat liputan mengenai bilah kipas y patah sewaktu sedang berfungsi, pun ada y cedera..untuk mengatasi masalah tula, KDK buat seminar ni disamping turut mengenalkan model kipas syiling baru y dilengkapi beberapa ciri keselamatan terbaru..siap buat demo lagi tau..huhu..


seminar hampir 3 jam tu ditamatkan dengan sesi soal jawab..lepas peserta2 kursus habis bertanya, pihak KDK plak y tanye kitaorg..sesiapa y dapat jawab berpeluang utk dapat hadiah..soalan pertama dia tnye, apekah maksud KDK? fy dgn spontan angkt tgn n jawab..haha.mcm xpercaya plak..so fy dapat pilih hadiah..fu pilih jersi KDK keluaran ADIDAS, sebabkab saiz plg kecil L, fy bg dekat abg..rezeki dia kot..huhu..di smping itu, KDK turut memberi hadiah cenderamata berupa pita pengukur dan sticky memo pad..


aktiviti terakhir sebelum balik, makan..time ni la y paling best, org sibuk amik nasi, fy n dila da siap jeling2 desert..biasala, org kuat makan kn? lagi2 y manis2..makan nasi sikit je, desert berapa kali ntah bertambah..rasa2nye mcm kitaorg je y asyik ulang alik ke counter makanan..sungguh kurang sopan..haha..y pnting knyg..


ape pon, fy ucapkan terima kasih kepada KDK untuk seminar y best dan mengenyangkan tu..kepada Mahkota Letrik, terima kasih sebab bawak kitaorg pergi seminar tu..berbaloi-baloi..laen kali jgn lupa ajak lagi ye..hehe..till then, chow..

No comments :

Post a Comment

DoNT 4Get To DrOp Me A cOmMent b4 u LeaVe..
tQ.. =)