PhotobucketPhotobucketPhotobucket

Monday, April 26, 2010

MyLooK scam.com...hampeh...sila bce okek..

pd sesiapa y rjin ikot blog fy mst perasan kn y fy penah wat 2,3 post promote mylook ni..n fy tau ada jgk kawan2 blogger ni y join fy...mst sume org da prasan y dah semngu pon mylook xleh bukak..arini, time fy blogwalking fy jmpe info terbaru psal mylook..fy dpt info ni pon dr blog ni "coretan perantau"...

Untuk sesiapa yang masih belum tahu, Mylook.com ialah satu enjin carian yang baru (macam Yahoo dan Google.) Tapi yang speselnya pasal web nie ialah ia akan bagi share ataupun earning bagi setiap search yang kita buat dan orang yang kita refereed. Fy terlibat dlm Mylook.com ni pon lpas tgk ramai org promote Mylook.com dlm blog..bila da tgk pulanganye y agk lumayan fy pon ikot teruja nk join Mylook.com. after 2weeks mengaktifkn diri ngn Mylook.com tbe2 di suatu pg y agk indah, fy da xleh bukak da..2ngu jgk la 3,4 ari n last2 mmg da rse kne tipu pon...so slbihnye korg lynkn ajela kt bawah ni..


http://coretanperantau.blogspot.com/

>Siapa rasa yang dia kena tipu dengan MyLook.com?!<


>Cara untuk earning money di Mylook.com<

>Contoh cara pengagihan earning dan share di Mylook.com<


>Apabila cuba masuk website Mylook.com : Nie yang jadi<


Aku memang tak kisah sangat pasal kegagalan website ini memandangkan aku punya share memang sedikit saja. Tapi aku tengok blogger-blogger lain yang share bertimbun-timbun tu memang kesianlah sebab aku yakin yang diorang dah habis banyak masa di Mylook.com. Mesti owner website nie tengah gembira sekarang sebab dia berjaya menipu seluruh orang : not just Malaysian tapi seluruh dunia berdasarkan kajian Google aku pagi tadi. Bukan Malaysian sahaja join, negara-negara lain pun ada yang join. Kesian2!! Aku tumpang nangis untuk korang yerk. T__T

Jadi, memandangkan aku agak rajin pagi tadi, maka aku pun pergilah membuka Google untuk search pasal Mylook.com nie. Antara komen yang aku jumpa pasal Mylook.com ialah "It's just another typical online scam site targeted at young people - you will never earn anything. If you don't believe me, feel free to sign up and waste a lot of time and effort for nothing in return. I don't care." Nampaknya komen mamat nie memang terbukti betul sebab Mylook.com tidak lagi boleh dibukak dan aku percaya semua earning korang sudah diperolehi oleh mamat penipu yang setup Mylook.com nie. Kesian2!! Nangis lagi yerk. T__T


>Butki bahawa domain Mylook.com sedang di lelong<

Aku pun meneruskan research aku di Google sehinggalah menemui satu penemuan yang amat "mengejutkan" kot. Aku mendapati bahawan domain Mylook.com sudah di letak untuk di jual dan ownernya sedang mencari penjual yang ingin membeli domain tersebut. Adakah ini bermakna kita semua sebagai empunya akaun Mylook.com sebelum nie sudah totally kena tipu?! Yang itu aku taknak komen apa-apa. Yang penting, aku just nak kongsi dengan korang semua fakta bahawa the owner of the domain is looking for the potential buyer. Tak caya or tak nampak sangat gambar yang aku print screen tu : boleh rujuk di sini yerk. Tak tahu lah betul or tak yerk~!!

Jadi, itulah akhirnya kepada segala usaha kita semua dalam Mylook.com dan aku tak rasa yang website ini akan berfungsi lagi setelah apa yang berlaku nie. Apa-apapun, nasihat aku untuk semua dan diri aku sendiri juga adalah untuk berwaspada dalam join apa-apa program yang memberi imbuhan di internet. Selamat Mylook.com nie tak minta apa-apa bank details. Kalau tak, bankrupt semua!! Wakaka!! *Gelak kejam*

p/s: thnx 2 coretanperantau sbb benarkn fy amik post dia ni..nk taip pnjg2 mlas..sbb bz nk stdy analog plak..=)

19 comments :

  1. mmg penipu...aku pun kne gak

    ReplyDelete
  2. thanks 4 da info... kerana duit seme mudah tertipu..

    ReplyDelete
  3. u r most welcome..credit 2 http://coretanperantau.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. sabarla chuck..pas ni ko leh la smbg kutip tim utk wat duit ry..hehe

    ReplyDelete
  5. ahahahaha..
    memang penipu besar!!!
    saje je kasi domain tu up ranking then boleh jual mahal2!!!

    ReplyDelete
  6. 2la psal..domain 2 dia beli thun 1998 kot..biadap btol la..

    ReplyDelete
  7. owh sedey nye.. xpatot betoiiii

    ReplyDelete
  8. mmg xpatot..keji btol sape y wat gitu..cait..

    ReplyDelete
  9. lionteen punye kuar mcm tu gak..
    la kene tipu upenye...
    sengal tul sp yg wat 2..

    ReplyDelete
  10. pergh..copy ngam2..
    xperla..aslkn ad credit tu okayla..huk3
    :D

    ReplyDelete
  11. alamak..en coretan perantau sdh sound..hehe..sorry xbekesempatan nk edit syarahan y berjela 2..laen kali xwat g..okek?

    ReplyDelete
  12. cik qiqi pon...tapi xle excited sgt...cme sje2cube..hmpeh3

    ReplyDelete
  13. semua ni tipula wak. hanye sekejap je. ade ke sebab org klik dia nk bg duit. sapela yg murah hati sgt tu. apepun yg jd pencipta mylook tu dh perolehi byk emel2. mungkin dr emel itu ianya akan hantar iklan.bijak, slh satu strategi berniaga.

    ReplyDelete
  14. hahaha.. sib baik aku tak kene tipu byk sgt... tp kene tipu la jgkkkk... waaaaa.. sodih kono tipuuu...

    ReplyDelete

DoNT 4Get To DrOp Me A cOmMent b4 u LeaVe..
tQ.. =)