PhotobucketPhotobucketPhotobucket

Wednesday, October 13, 2010

TUTORIAL: Ads PreFeRenCe NuffNang

masa mula-mula daftar untuk nuffnang, mesti korang kne setting kat blog manager kan? kt sini la korang akan jumpe ads preferences (iklan pilihan). ads preferences sebenarnya merujuk kepada macamana korang nak pasang unit iklan nuffnang sebelum iklan nuffnang 2 bertukar menjadi iklan berbayar. ada beberapa pilihan iklan..jom layan..

  • Minimize Ads
unit iklan ni meminimumkan unit iklan korang dengan hanya memaparkan logo Nuffnang atau keterangan untuk mengurangkan masa loading blog korang. jenis iklan ni xberapa mesra untuk korang y inginkn Buffered Earning..iklan jenis CPC mungkinla, so xbyk la korang ley dapat kalau guna unit iklan ni.

  • Show Charity Ads
iklan jenis ni akan membolehkan unit iklan korang memaparkan iklan yang tidak berbayar. lebih kepada mempromosikan kebajikan/kemanusiaan seperti kempen derma darah, atau projek kemasyarakatan yang terlibat dengan Nuffnang dalama tempoh masa tersebut.

  • Show Default Ads
untuk iklan jenis ni, akan membolehkan unit iklan korang untuk memaparkan iklan yang tidak berbayar untuk mempromosikan kesedaran Nuffnang sebagai komuniti iklan blog pertama di Asia Pasifik.

  • Show Global CPC
yang ini akan membolehkan unit iklan korang memaparkan iklan CPC untuk kempen CPC yang sedang berjalan dengan permintaan pengiklan. Ini akan membolehkan korang untuk mendapatkan earning sambil menunggu untuk Buffered Earning jadi Metered Earning. Jika tiada CPC kempen yang sedang berlangsung untuk unit iklan tertentu, maka iklan akan diminimumkan untuk mengurang loading blog korang.

kebanyakan orang memang akan pilih Show Global CPC sebab senang untuk dapat apa2 iklan berbayar..tp kalau korang berblogging bukan untuk dapatkan keuntungan, xsalah korang daftar nuffnang and paparkan iklan2 kebajikan..atas diri masing-masing la kn? good luck ye.. ;)

9 comments :

DoNT 4Get To DrOp Me A cOmMent b4 u LeaVe..
tQ.. =)